question archive Andaikan anda calon dalam pemilihan perlantikan Duta Hubungan Etnik Malaysia

Andaikan anda calon dalam pemilihan perlantikan Duta Hubungan Etnik Malaysia

Subject:BusinessPrice: Bought3

Andaikan anda calon dalam pemilihan perlantikan Duta Hubungan Etnik Malaysia. Anda diminta untuk menyediakan manifesto yang berteraskan kepada lima prinsip Rukun Negara. Anda dikehendaki menulis huraian pada setiap satu Rukun Negara berikut. Keseluruhan penulisan esei manifesto di antara 1200-1500 patah perkataan. Kemudian isikan ringkasan secara bullet point ke dalam templat yang disediakan. Sila gunakan templat yang disediakan dalam mengisikan maklumat esei anda dalam bentuk poster. Anda boleh membuat pengubahsuaian dalam templat berikut.

 

PENGENALAN : Perihal keperibadian anda

i. Jelaskan maklumat tentang diri anda (Nama, usia, asal, taraf pendidikan, perkahwinan dll) - mengikut kreativiti anda.

 

ii. Mengapa anda harus dipilih memegang jawatan berikut. Huraikan.

 

iii. Jelaskan peranan anda dalam menjaga keharmonian hubungan etnik berlandaskan perlembagaan Malaysia.

 

iv. Bina satu slogan yang bertemakan hubungan etnik ( Huraikan mengapa anda memilih slogan berikut). Slogan berikut dapat menarik minat pengundi untuk mengundi anda. 

 

ISI / HURAIAN ? Kepercayaan kepada Tuhan ? Kesetiaan kepada Raja dan Negara ? Keluhuran Perlembagaan ? Kedaulatan Undang-undang ? Kesopanan dan Kesusilaan. Kesimpulan Refleksi anda ialah tentang: ?

 

Pengalaman, nilai, pengajaran yang diperoleh. ?

 

Penulisan dalam 60-80 patah perkataan. ? Jelaskan perlaksanaan yang akan anda lakukan bagi memastikan perpaduan dan keharmonian tercapai berdasarkan ideologi Rukun Negara ini.

 

PERINGATAN : ? Anda dikehendaki memasukkan konsep-konsep yang telah anda pelajari ke dalam penulisan anda.

 

Pilih empat (4) konsep yang berkenaan dengan penulisan anda. Diantaranya : Ras, Etnik, Stratifikasi, Prejudis, Diskriminasi, Asimilasi, Pluralisme, Integrasi, Perpaduan, Kontrak Sosial, Demokrasi Berparlimen, Unsur Tradisi yang terdapat dalam Perlembagaan, Hak Asasi Rakyat dan lain-lain. ?

 

Sila hitamkan konsep-konsep berikut dalam esei anda. ? Setiap satu huraian anda diantara 100-150 patah perkataan sahaja

 

Kesimpulan Refleksi anda ialah tentang: ? Pengalaman, nilai, pengajaran yang diperoleh. ? Penulisan dalam 60-80 patah perkataan.

pur-new-sol

Purchase A New Answer

Custom new solution created by our subject matter experts

GET A QUOTE